pinautomaat kopen horeca

Pinnen in de horeca verdubbeld

Pinnen wordt steeds voordeliger

Juni 2011 – Amersfoort

Een eetcafé bespaart al snel €500,-. In 2009 is sinds 2006 het aantal pintransacties in de horeca verdubbeld naar 9%. Het totaal van de pintransacties maakt zelfs al een kwart uit van de totale horecaomzet. Deze cijfers blijken uit het Kostenonderzoek Betalingsverkeer vanuit het EIM.  Dat in mei 2011 is gepubliceerd.

Update – November 2015:

In 2012 was het aantal pintransacties goed voor 15% van alle transacties met een waarde van 31%. In 2014 is de totale hoeveelheid van pintransacties gestegen naar 23% en een waarde van 35%. Onder staande gegevens zijn berekenend op cijfers uit 2011. De kosten van pintransacties zijn na onderzoek in 2015 nog goedkoper gebleken. (bron: Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen)

Pinnen wordt ook steeds voordeliger. De gemiddelde kosten van een contante betaling en een pinbetaling zijn steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Een contante betaling kostte in 2011 gemiddeld 30 cent tegenover 33 cent voor een Pinbetaling. In 2015 is gepubliceerd dat een contact betaling 33 cent kost en een pinbetaling maar 24 cent. Hierdoor zijn de pintransacties goedkoper geworden dan een contacte betaling! Het voordeel van Pinnen is dat elke volgende transactie beduidend minder kost dan een extra contante betaling. Het stimuleren van het pingebruik loont dus ook voor de ondernemer.

Om pinnen in de horeca een extra boost te geven, biedt PinDirect de Horecaondernemers inzicht in de markt van pinautomaten. Op deze Horeca Pinautomaten pagina tonen zij wat de meest gekozen pinautomaat is en wat zij nog meer kunnen bieden aan de Horeca ondernemers.

Horeca kan flink besparen

De horeca kan flink besparen op hun betalingsverkeer door meer gebruik te maken van Pintransacties en minder contante en creditcardbetalingen te accepteren. Een extra pinbetaling kost gemiddeld 22 cent en elke extra contante betaling 28 cent. CreditCards kosten zelfs 76 cent.

Directeur Lodewijk van der Grinten van Koninklijke Horeca Nederland (KHN): “Pinnen in de horeca is nog geen vanzelfsprekendheid. Gasten neigen vaak naar contant (bar en cafetaria) of creditcard (hotel en restaurant). Door de simpele vraag “Wilt u pinnen?” kunnen horecabedrijven het betaalgedrag in de horeca relatief eenvoudig beïnvloeden en daardoor kosten besparen.”

Bespaar honderden euro’s per jaar

Een eetcafé met 1320 transacties per maand (900 contant, 300 pin en 120 creditcard) kan op jaarbasis bijna € 500 besparen door 200 contante betalingen en vijftig creditcardbetalingen om te buigen naar pin. Toch zijn kosten niet de voornaamste reden voor ondernemers om pinnen te stimuleren. Veiligheid is voor 49 procent het belangrijkste voordeel, zo blijkt uit ander recent onderzoek.

106

No Responses

Write a response